1. Feladat: gondoljunk egy érzelemre, vagy érzésre pl.: szeretet, gyűlölet, irigység, stb. Jelenítsük meg papírkivágással, vagy papírtépéssel konstruktív vagy expresszív absztrakt kompozíció formájában. (Fekete, fehér, különböző szürke árnyalatú, illetve színes vagy érdekes felületű papírok felhasználásával, sőt alkalmazhatunk celofán vagy alufólia applikációkat is.) Munkák nem élhet a tárgyábrázolás sem látszat szerinti sem stilizált módjával, csak a pont, a vonal, a folt, vagy a színek nyelvén szólhat!
Alkotásunknak az elején adjunk címet és ne a végén! Nem kötelező, de talán hasznos tanács, hogy először a felhasználandó színeket válogassuk össze, akár egymás mellett elhelyezve az asztalon, vagy egy üres papíron. A formavilággal kísérletezhetünk apró, gyufáscímke nagyságú ceruzavázlatokon is. A papírokat a technikából eredően szabadon mozgathatjuk a papíron, vagyis komponálhatunk a végleges rögzítés előtt ilyenformán fejlesztve komponálási készségünket. Ha úgy érezzük, minden készen áll a végleges rögzítésre, próbáljunk elvenni a már szinte kész kompozícióból néhány elemet! Ha meg tudjuk tenni mondanivalónk csorbulása nélkül, ne tegyük vissza őket! Ha többet vettünk el, próbáljunk meg minél kevesebbet visszatenni! Ne felejtsük el, a tömörség, a sűrítés a művészi kvalitás fokmérői közé tartozik! A kevesebb néha több, nem szólva arról, amit már egyszer írtunk: A művészi kompozíció olyan megbonthatatlan egész, amelyhez sem hozzátenni, sem elvenni nem lehet!
2. Feladat: Ábrázoljuk az előzőhöz hasonló módon a választott érzelem vagy érzés ellentétét! A feladat megvalósításának technikája gyakorlatilag ugyanaz, mint az előző feladatnál. Egy fontos különbséggel: most már az előbbi viszonylagos szabadság helyett konkrét elvárásokat is megfogalmazhatunk. Törekedjünk arra, hogy minél több vizuális ellentétet jelenítsünk meg előző munkákhoz viszonyítva! Szögletes helyett kereket, kicsi helyett nagyot, hideg szín helyett meleget, stb. Mindez természetesen fordítva is igaz. Kompozíciónk típusa is lehet más, mint az előző munkánké. Adjunk címet alkotásunknak!
58. ábra – Lángoló tűz. tempera I. éves szociálpedagógus hallgató munkája
59. ábra – Elhaló tűz. papírragasztás I. éves szociálpedagógus hallgató munkája
60. ábra – Öröm. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
61. ábra – Szomorúság. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
62. ábra – Születés. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
63. ábra – Elmúlás. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
64. ábra – Egyensúly. papírragasztás II. éves csecsemő és kisgyermeknevelő szakos hallgató munkája
65. ábra – Bomlás. papírragasztás II. éves csecsemő és kisgyermeknevelő szakos hallgató munkája
66. ábra – Rabság. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
67. ábra – Szabadság. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
68. ábra – Káosz. papírragasztás I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
69. ábra – Rend. papírragasztás I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
70. ábra – Egység. papírragasztás I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
71. ábra – Széthúzás. papírragasztás I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
72. ábra – Bánat. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája
73. ábra – Öröm. papírragasztás. I. éves óvodapedagógus hallgató munkája