Skip navigation

20.2. Az óvodai jel

Óvodai jele alighanem mindnyájunknak volt. Igaz, ezek a jelek nem voltak olyannyira személyesek, mint az előző feladatban bemutatott munkák, viszont majd mindegyikük valamely konkrét tárgyat, vagy kedves élőlényt ábrázolt. A szerencsésebb fiúk például autót, vagy repülőt kaptak. De nem jutott mindenkinek autó vagy repülő, hanem például szék vagy bögre. Készítsünk óvodai jeleket! Igyekezzünk, hogy a szék szépségben fel tudja venni a versenyt még az űrhajóval is! Mindez nem is olyan lehetetlen, csak kutató és gyűjtőmunka, valamint elhatározás szükséges hozzá. Készítsünk egy jelről több variációt! Lepkéből, halakból, vagy gombákból például fessünk több fajtát. Ha nem tudunk természet utáni tanulmányrajzot készíteni, keressünk fotókat, ne érjük be az emlékezetből történő ábrázolással! De variációkat nyerhetünk a különböző nézőpontokból való megjelenítéssel, és sok egyéb megoldással. Bizonyára lesz mód a jel ily módon történő felhasználására is, hiszen e jelek a kisgyermekek megannyi használati tárgyára felkerülnek, így nem várható el, hogy a törülközőn ugyanúgy jelenjenek meg, mint például a fogasokon. A stilizálás tehát sok esetben elkerülhetetlen, így szerencsés, ha ilyen változatot is készítünk jeleinkből.

141. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája
141. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája

142. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája
142. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája

143. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája
143. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája

144. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája
144. ábra – Óvodai jelek. II. éves óvodapedagógus hallgató munkája

A kötetre így hivatkozzon: Németh Tamás (szerk.): Gáspárdy Tibor: Festészet – Grafika. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2021.
A szerkesztés lezárva: 2021. november 2. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!