![]() |
![]() |
2.1. táblázat
Az intézmények száma településméret szerint,
1999/00 és 2001/02
Lakosság létszáma (fő) 1998. jan. 1. | Települési önkormányzatok száma | Önkormányzatok száma, amelyek nem tartanak fenn közoktatási intézményt | Tagintézménynek helyet adó önkormányzatok száma | A kevesebb mint nyolc évfolyammal működő általános iskolát (is)* | A legalább nyolc évfolyammal működő általános iskolát | A középfokú oktatási intézményt** | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
fenntartó önkormányzatok száma | ||||||||||||
99/00 | 01/02 | 99/00 | 01/02 | 99/00 | 01/02 | 99/00 | 01/02 | 99/00 | 01/02 | 99/00 | 01/02 | |
500 alatt | 985 | 1017 | 724 | 761 | 40 | 3 | 123 | n. a. | 32 | 20 | 2 | - |
500-999 | 689 | 684 | 67 | 63 | 27 | 3 | 221 | n. a. | 328 | 277 | 6 | 2 |
1 000-1 999 | 663 | 663 | 2 | 3 | 2 | - | 27 | n. a. | 625 | 613 | 5 | 3 |
2 000-4 999 | 517 | 505 | - | 1 | - | 1 | 10 | n. a. | 513 | 503 | 28 | 17 |
5 000-9 999 | 136 | 143 | - | - | - | - | 22 | n. a. | 136 | 143 | 47 | 37 |
10 000-19 999 | 77 | 80 | - | - | - | - | 36 | n. a. | 78 | 80 | 62 | 62 |
20 000-49 999 | 45 | 46 | - | - | - | - | 35 | n. a. | 45 | 46 | 42 | 40 |
50 000-99 999 | 28 | 26 | - | - | - | - | 25 | n. a. | 28 | 26 | 28 | 26 |
12 | 12 | - | - | - | - | 12 | n. a. | 12 | 12 | 12 | 12 | |
200 000 felett | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | n. a. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Összesen | 3153 | 3177 | 793*** | 828 | 69 | 7 | 512 | n. a. | 1798 | 1721 | 233 | 200 |
Forrás: BM-adatok; OM oktatási statisztikái
* A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok
is a nyolcosztályosnál kisebb általános iskolák
között szerepelnek.
** A gimnáziumot, szakközépiskolát,
szakiskolát, szakmunkásképző iskolát fenntartó
önkormányzatok.
*** Mivel a BM és az OM adatgyűjtése az adott évben
nem teljesen megegyező intézménydefiníciót használt,
ez az adat eltér a 2. fejezet szöveges részének 2.3.
táblázatában található adattól.
2.2. táblázat
A közoktatás-igazgatási feladatok ellátásának
szervezeti keretei a településnagyság függvényében,
2001/02 (%)
Településméret | Önálló szervezeti egység | Közoktatásért felelős előadó | Nincs külön szervezeti egység/személy | Nincs válasz | % | N |
---|---|---|---|---|---|---|
3 000 fő alatt | 1,0 | 12,4 | 84,7 | 1,9 | 100 | 314 |
3 000-8 000 fő | 2,9 | 48,5 | 47,1 | 1,5 | 100 | 68 |
8 000-20 000 fő | 35,6 | 52,5 | 10,2 | 1,7 | 100 | 59 |
20 000 fő felett és fővárosi kerületek | 96,4 | 1,8 | 1,8 | 0,0 | 100 | 55 |
Megyei önkormányzatok és fővárosi önkormányzat | 76,9 | 23,1 | 0,0 | 0,0 | 100 | 13 |
A minta átlaga | 42,6 | 27,7 | 28,8 | 1,0 | 100 | 509 |
Forrás: Önkormányzati adatfelvétel,
2001/2002
A feltett kérdés: "A polgármesteri hivatalban
kik foglalkoznak az oktatás ügyeivel? (1) egy
önálló szervezeti egység (osztály, csoport, iroda
stb.); (2) a közoktatásért felelős előadó
(önálló szervezeti egység nélkül); (3) nincs
külön szervezeti egység, sem személy az intézményen
belül."
2.3. táblázat
A közoktatási intézmények működtetésére
kiterjedő társulások száma, 2000-2002
Lélekszám/fő | 2000 | 2001 | 2002 |
---|---|---|---|
1100 alatt | 288 | 303 | 309 |
1100-1999 | 140 | 140 | 137 |
2000-2999 | 42 | 47 | 52 |
3000-3499 | 12 | 14 | 15 |
3500 fölött | 62 | 42 | 50 |
Társulás összesen | 544 | 546 | 563 |
Intézmény összesen | 7780 | 7696 | 7714 |
Forrás: KIR-STAT-adatok alapján Tóth András számításai
2.4. táblázat
Feladatmegosztás az iskolai pedagógiai program módosítása
során, 2001/02
Közreműködők | A közreműködők aránya (%) |
A munka volumene (ötfokú skálán, átlag) |
A munka jelentősége (ötfokú skálán, átlag) |
---|---|---|---|
Igazgató | 52,7 | 4,6 | 4,8 |
Igazgatóhelyettes(ek) | 40,6 | 4,4 | 4,5 |
Tagozatvezetők | 19,8 | 3,9 | 4,2 |
Munkaközösség-vezetők | 34,6 | 4,0 | 4,2 |
Beosztott pedagógusok | 33,8 | 3,6 | 3,9 |
Más személy | 8,4 | 3,4 | 3,7 |
Forrás: Simon, 2002
A feltett kérdés: "Az Önök iskolájában
kik és milyen arányban vettek részt a nevelési program
elkészítésében? A közreműködők milyen
volumenű feladatokat végeztek? Értékelje 1-től
5-ig a részvétel intenzitását! 1 = kis részfeladatot
végzett; 5 = nagy munkát végzett, 1 = kevéssé
jelentős feladatot, 5 = meghatározó jelentőségű
munkát végzett."
2.5. táblázat
A megyei pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények
és szervezetek által működtetett szaktanácsadás
jellemző adatai, 1996, 1999 és 2001
Megye | Állandó megbízás | Ebből órakedvezményes | Listás szaktanácsadó | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1996 | 1999 | 2001 | 1996 | 1999 | 2001 | 1996 | 1999 | 2001 | |
Baranya | 23 | 16 | 2 | 13 | 6 | 0 | 40 | 22 | 15 |
Bács-Kiskun | 12 | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 89 | 120 |
Békés | 25 | 25 | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Borsod-Abaúj-Zemplén | 0 | 36 | 0 | 0 | 27 | 0 | 75 | 0 | 0 |
Budapest | 121 | 112 | 7 | 108 | 53 | 0 | 1 | 0 | 10 |
Csongrád | 5 | 7 | 25 | 5 | 1 | 0 | 3 | 55 | 25 |
Fejér | 25 | 42 | 90 | 0 | 28 | 47 | 50 | 0 | 2 |
Győr-Moson-Sopron | 28 | 29 | 26 | 0 | 21 | 0 | 324 | 0 | 441 |
Hajdú-Bihar | 32 | 76 | 8 | 32 | 49 | 8 | 23 | 3 | 0 |
Heves | 25 | 25 | 15 | 25 | 25 | 15 | 34 | 35 | 51 |
Jász-Nagykun-Szolnok | 0 | 60 | 50 | 0 | 6 | 1 | 65 | 0 | 0 |
Komárom-Esztergom | 27 | 71 | 72 | 8 | 19 | 0 | 45 | 20 | 0 |
Nógrád | 1 | 28 | 29 | 1 | 28 | 29 | 53 | 44 | 44 |
Pest | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 76 | 127 | 0 |
Somogy | 31 | 0 | 33 | 31 | 0 | 1 | 0 | 57 | 70 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg | 11 | 54 | 71 | 0 | 11 | 0 | 16 | 0 | 0 |
Tolna | 21 | 20 | 0 | 17 | 20 | 0 | 0 | 73 | 71 |
Vas | 44 | 48 | 50 | 0 | 23 | 47 | 216 | 213 | 153 |
Veszprém | 31 | 46 | 0 | 20 | 23 | 0 | 2 | 3 | 54 |
Zala | 0 | 29 | 29 | 0 | 20 | 0 | 22 | 32 | 40 |
Összesen | 462 | 741 | 524 | 260 | 360 | 148 | 1053 | 773 | 1096 |
Forrás: Palotás, 1997; Szabó L., 1999; Annási, 2002
2.6. táblázat
A megyei pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények
és szervezetek által szervezett 30 órás vagy ennél
hosszabb tanfolyamok jellemző adatai megyei bontásban, 1998/99
és 2000/01
Megye | Az összes tanfolyam száma | A résztvevők száma | ||
---|---|---|---|---|
1998/99 | 2000/01 | 1998/99 | 2000/01 | |
Baranya | 76 | 33 | 1 919 | 541 |
Bács-Kiskun | 121 | n. a. | 4 119 | n. a. |
Békés | 42 | 22 | 852 | 494 |
Borsod-Abaúj-Zemplén | 44 | 9 | 1 554 | 212 |
Budapest | 185 | 9 | 3 906 | 245 |
Csongrád | 42 | 18 | 1 451 | 572 |
Fejér | 47 | 131 | 1 210 | 2 175 |
Győr-Moson-Sopron | 105 | 34 | 2 139 | 740 |
Hajdú-Bihar | 144 | 14 | 2 496 | 284 |
Heves | 35 | 28 | 975 | 403 |
Jász-Nagykun-Szolnok | 57 | 34 | 1 147 | 619 |
Komárom-Esztergom | 45 | 14 | 1 012 | 217 |
Nógrád | 31 | 34 | 572 | 336 |
Pest | 116 | 21 | 2 567 | 282 |
Somogy | 52 | 16 | 1 521 | 337 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg | 60 | 50 | 1 607 | 974 |
Tolna | 38 | 31 | 925 | 650 |
Vas | 112 | 29 | 2 137 | 665 |
Veszprém | 88 | 34 | 1 769 | 591 |
Zala | 34 | 25 | 1 315 | 439 |
Összesen | 1 474 | 586 | 35 193 | 10 776 |
Forrás: Szabó L., 1999; Annási, 2002
2.7. táblázat
A pedagógiai méréssel kapcsolatos tevékenységek
előfordulása az önkormányzati pedagógiai szakmai
szolgáltató szervezeteknél, 1997-2001
Mérési tevékenység összetevői | A szolgáltatók százalékában |
---|---|
Tantárgyi mérőeszköz-fejlesztés | 100 |
Saját fejlesztésű mérőeszközzel mérés | 94 |
Más forrásból beszerzett mérőeszközzel mérés | 88 |
Kutatás jellegű mérés saját kezdeményezésből | 88 |
Nevelési területekhez kapcsolódó mérőeszköz-fejlesztés | 65 |
Más forrásból beszerzett mérőeszköz továbbadása | 53 |
Más szervek által kezdeményezett kutatási programban való részvétel | 47 |
Forrás: Tóth L., 2002
Kezdőlap | A lap tetejére |